Sila klik Follow dan button [X] untuk menutup Button Close

Jawatan Kosong di POS Malaysia Berhad - 5 Nov 2016

Pos Malaysia Berhad is a Public Listed Company on the Main Board of Bursa Malaysia. We employ more than 16,000 people, at more than 700 outlets, reaching more than 6 million addresses nationwide.With a solid financial standing, we continue to deliver to our stakeholders the good performance that is expected of us, year in and year out.



Positions:

1. TEMPORARY STAFF - SPACE UTILISATION PROGRAMME


Closing date : 05 November 2016



2. E-COMMERCE TECHNICAL OPERATIONS MANAGER


Closing date : 22 October 2016




Click Here how to Apply via Jobstreet

Join Telegram Kami : telegram.me/kerjakosongterkini

Jawatan Kosong Terkini 2016 di POS Malaysia Berhad


Sejarah

Sejarah Pos Malaysia Berhad bermula pada awal tahun 1800an apabila perkhidmatan pos pertama diperkenalkan di Negeri-Negeri Selat (Pulau Pinang, Melaka, dan Singapura), dan seterusnya berkembang ke seluruh Tanah Malaya pada abad ke-20.

Surat-surat pada mulanya dihantar melalui penghantar utusan atau pengirim khas.  Pada waktu itu, setem tidak diguna-pakai, dan urusan pembayaran surat-menyurat dilakukan semasa surat diterima di kaunter pejabat pos dan resit akan dikeluarkan apabila surat telah diposkan.

Evolusi teknologi yang membawa kepada kelahiran internet, media digital serta perubahan tingkah laku konsumer, mula memberi kesan kepada pendekatan mel tradisional ini.  Walau mempunyai nilai nostalgia dan lebih berbentuk peribadi, penggunaan mel tradisional ini semakin susut, dan mula diganti oleh media sosial serta khidmat pesanan ringkas (SMS).

Pos Malaysia Berhad turut melalui proses evolusi apabila menjangkau abad ke-21 ini.  Kami bukan lagi entiti tradisional yang boleh dipandang enteng, malah kami melalui proses transformasi untuk lebih berdaya saing dan menyesuaikan fungsi organisasi kami untuk memenuhi kehendak serta keperluan pelanggan dan pasaran masa kini.

Sejajar dengan peranan kami sebagai organisasi perkhidmatan pos negara, Pos Malaysia Berhad berubah menjadi entiti konglomerat yang menawarkan pelbagai perkhidmatan rundingan dan penyelesaian serta khidmat kewangan dalam memastikan kami setanding dengan syarikat-syarikat lain di dalam dan luar negara.

Previous Post Next Post