Sila klik Follow dan button [X] untuk menutup Button Close

Jawatan Kosong di Koperasi Pos Nasional Berhad - 3 Feb 2017

Sejarah telah mencatatkan Koperasi Kredit pertama yang didaftarkan adalah The Postal & Telecommunications Co-operative Thrift & Loan Society, West Malaysia, Limited yang didaftarkan pada 21 Julai 1922 . Sejumlah besar anggota koperasi ini adalah terdiri dari pekerja Jabatan Perkhidmatan Pos dan Telekom dan juga dari kakitangan Bank Simpanan Pejabat Pos (yang nama sekarangnya Bank Simpanan Nasional)



Positions:


1. Accounts Executive


2. Executive, Business Development (E-Commerce)



Closing Date : 21 January - 03 February 2017



Click Here how to Apply via Jobstreet

Join Telegram Kami : telegram.me/kerjakosongterkini


Sejarah Penubuhan

Sejarah telah mencatatkan Koperasi Kredit pertama yang didaftarkan adalah The Postal & Telecommunications Co-operative Thrift & Loan Society, West Malaysia, Limited yang didaftarkan pada 21 Julai 1922 . Sejumlah besar anggota koperasi ini adalah terdiri dari pekerja Jabatan Perkhidmatan Pos dan Telekom dan juga dari kakitangan Bank Simpanan Pejabat Pos (yang nama sekarangnya Bank Simpanan Nasional).

Setelah sekian lama menubuhkan Koperasi , maka pada 22 jun 1975 pekerja Jabatan Perkhidmatan Pos memohon untuk menubuhkan koperasinya sendiri iaitu Koperasi Pos Nasional Berhad (KOPONAS). Pada peringkat awal penubuhannya Koponas mempunyai seramai 2,885 anggota dengan Modal Yuran sebanyak RM 118,402.00 dan pada awal tahun penubuhannya telah berjaya mengeluarkan pinjaman sebanyak RM 2,688,101.00 juta kepada anggotanya . Aset Koponas pada  awal penubuhannya adalah sebanyak RM 3,016,260. juta . Semua aset ini adalah jumlah yang telah dipindahkan dari P & T kepada Koponas.

Jawatan Kosong Terkini 2016 di Koperasi Pos Nasional Berhad






Mesyuarat Agung Penubuhan telah diadakan pada 1 Oktober 1978 dengan hanya mampu membayar dividen dengan kadar 6.25 % yang melibatkan jumlah peruntukkan sebanyak RM 433,578.
Previous Post Next Post