Sila klik Follow dan button [X] untuk menutup Button Close

Jawatan Kosong di Perbadanan Muzium Negeri Kelantan (PMNK) - 15 Feb 2017

Permohonan adalah dipelawa daripada Rakyat Negeri Kelantan Darul Naim, Warganegara Malaysia yang berkelayakan serta berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan untuk mengisi kekosongan jawatan-jawatan seperti berikut :-



Jawatan:


1. PENOLONG AKAUNTAN GRED W29



Tarikh tutup permohonan pada : 15 Februari 2017



*** Sila baca maklumat lengkap dan syarat kelayakkan melalui poster yang admin sediakan di bawah sebelum membuat permohonan.


Join Telegram Kami : telegram.me/kerjakosongterkini


Jawatan Kosong Terkini 2017 di Perbadanan Muzium Negeri Kelantan (PMNK)




Sejarah Penubuhan

Pada tahun 1980, beberapa orang kakitangan telah dilantik bagi menjalankan segala aktiviti Perbadanan Muzium Negeri Kelantan. Manakala pada 1 Januari 1981, pejabat sementara Perbadanan Muzium ini telah berpindah daripada Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kelantan ke Rumah Kerajaan, JKR 12.1, Kampung Sireh, Kota Bharu (sekarang berada dalam kawasan Kompleks Kota Darulnaim).

Pada bulan Mac 1981, kerja-kerja pembaikan dan pengubahsuaian Istana Jahar sebagai Muzium sementara telah dilakukan dengan kos sebanyak RM164,650. Pada 1 Julai 1981, muzium sementara mulai dibuka kepada orang ramai dari jam 10.00 pagi hingga 6.00 petang. Serentak dengan itu, pejabat sementara Perbadanan Muzium ini juga telah berpindah ke Istana Jahar.

Pada tahun 1991, sekali lagi Pejabat Perbadanan Muzium Negeri Kelantan telah berpindah ke bangunan lama Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB), dimana bangunan Istana Jahar telah dijadikan Muzium Adat Istiadat Diraja Kelantan dan bangunan lama MPKB dijadikan Muzium Negeri.

Previous Post Next Post