Sila klik Follow dan button [X] untuk menutup Button Close

Jawatan Kosong di Kolej MARA Kuala Nerang - 31 Jan 2017

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan jawatan yang berkelayakan bagi mengisi kekosongan jawatan berikut:-



Positions:


1. PEMBANTU MAKMAL C19 



Tarikh tutup : 31 Januari 2017



Sila lihat poster di bawah untuk maklumat lanjut


Join Telegram Kami : telegram.me/kerjakosongterkini

Jawatan Kosong Terkini 2017 di Kolej MARA Kuala Nerang





Latar Belakang

Kolej MARA Kuala Nerang terletak di daerah Padang Terap, Kedah Darul Aman. Seperti pusat IPMa (Institusi Pendidikan MARA) yang lain, kolej ini dinamakan Kuala Nerang sempena lokasinya yang terletak di Kuala Nerang iaitu bandar utama daerah Padang Terap. Pada asal pembangunannya, KMKN mempunyai sebuah pejabat pentadbiran yang bersambung terus dengan dua bangunan akademik utama iaitu blok akademik Utara (kini dikenali sebagai Cemerlang) dan Selatan (kini dikenali sebagai Gemilang), Recreation Center (kini dikenali sebagai Dataran Usahawan), dewan selera, tiga buah kolej kediaman iaitu blok L (kini dikenali sebagai Iman), blok P (kini dikenali sebagai Ikhlas) dan blok Q (kini dikenali sebagai Ikhsan), 4 buah rumah Semi-D setingkat (kini salah satunya didiami oleh Ketua Warden, selebihnya didiami oleh warden), dewan utama, pondok pengawal, perpustakaan dan surau.

Selepas beberapa tahun, KMKN menerima suntikan dana untuk menaiktaraf prasarana yang sedia wujud dan membina kemudahan-kemudahan baru. Antaranya pada tahun 1998, surau kolej diperbesarkan untuk menampung kapasiti pelajar dari 600 orang kepada 1000 orang. Pada tahun 2002, kediaman pengarah dan blok R (kini dikenali sebagai Iltizam) dibina. Empat tahun berikutnya, pembinaan blok Unggul, blok F (kini dikenali sebagai Insaniah) dan kediaman timbalan pengarah siap dilaksanakan.

Previous Post Next Post