Sila klik Follow dan button [X] untuk menutup Button Close

Jawatan Kosong di Yayasan Penjaja dan Peniaga Kecil 1 Malaysia - 16 Mac 2017

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia berumur tidak kurang dari 18 tahun pada tarikh tutup iklan bagi mengisi kekosongan jawatan-jawatan seperti berikut :.



Jawatan:


1. Receptionist Cum Admin Assistant



Tarikh tutup permohonan adalah pada : 16 Mac 2017




Jawatan Kosong Terkini 2016 di Yayasan Penjaja dan Peniaga Kecil 1 Malaysia



Latar Belakang

Yayasan Penjaja dan Peniaga Kecil 1Malaysia (YPPKM) ditubuhkan untuk merealisasikan konsep 1Malaysia dalam kalangan penjaja dan peniaga kecil. Yayasan ini akan menjalankan aktiviti yang dapat memanfaatkan golongan penjaja dan peniaga kecil. Walau bagaimanapun, projek yang utama adalah mengendalikan skim mikro kredit yang diisytiharkan oleh YAB Perdana Menteri dalam Bajet 2015. Pihak kerajaan telah menyediakan pinjaman mudah sebanyak 30 juta ringgit untuk penjaja dan peniaga kecil kaum Cina. Pada masa ini, yayasan akan membantu pihak kerajaan untuk mengendalikan mikro kredit penjaja dan peniaga kecil Cina.

YAB Perdana Menteri, Dato’ Sri Hj. Mohd Najib bin Tun Hj. Abdul Razak telah mengumumkan bahawa kerajaan akan menyediakan pinjaman mudah sebanyak RM 30 juta bagi membantu penjaja dan peniaga kecil kaum Cina semasa pembentangan Belanjawan 2015 pada 10 Oktober 2014. Unit Pembangunan Penjaja, Peniaga Kecil dan Wakaf Hindu (UPPPKWH), Jabatan Perdana Menteri telah ditubuhkan pada 1 Oktober 2014 di Pejabat YB Datuk Seri Mah Siew Keong, Menteri di Jabatan Perdana Menteri. UPPPKWH mengamanahkan Yayasan Penjaja dan Peniaga Kecil 1Malaysia (YPPKM) untuk menguruskan skim mikro kredit.

Previous Post Next Post